Oldalak

2013. október 24., csütörtök

Tervezd meg...

Tegnap arról írtam, hogy első lépésként információt kell adni. Beszélni sokat lehet a kávéról, a ganodermáról és az üzletről is, de azért oda kell figyelni a közlendőnk befogadójának igényeire is.

Eleinte gyakran követtem el azt a hibát, hogy mindenkinek mindent szerettem volna elmondani. Nem lehet és nem is kell. A túl sok mondandó során annyi információt kap az éppen minket hallgató, hogy nagyon hamar elveszti a fonalat és a végére azt sem tudja miről volt szó.

Az első lépés tehát, hogy ADJ INFORMÁCIÓT. De mindezek előtt mondhatnám nulladik lépésként: TERVEZD MEG milyen információt adsz, illetve mindazt mekkora terjedelemben.

Információt e-mailben könnyű adni, mert ahhoz rendelkezésre állnak már kész profi anyagok a cégnél. Kapcsolati videók, online prezentációk, stb..

Egy példa a gyors információadásra online (kattints az órára):


Személyes találkozások során azonban fel kell készülni  rövid és  hosszabb beszélgetésekre is.

A rövid beszélgetés alatt azt értem, mikor az ember a liftben vagy az utcán találkozik régi ismerősével. Ezek a szituációk is jól kihasználhatóak egy-két jól irányzott mondattal. A cél természetesen ez esetben nem egy teljes körű tájékoztatás, pusztán az, hogy felkeltsem annyira az érdeklődését, hogy eljöjjön egy teljes körű tájékoztatásra, egy előre megbeszélt időpontban.

A hosszabb beszélgetések során van lehetőség teljes körű tájékoztatásra. A hosszabbat azért úgy gondolom, hogy lehetőség szerint ez se legyen hosszabb, mint 30 perc. A találkozó előtt mindig szoktam monitorozni a partnerem igényeit. Akik jelzik, őket kizárólag a termék érdekli és az üzlet nem, ott mindig nagyobb súlyt helyezek a termékek jellemzőire, hatásaira, tapasztalataimra és csak érintőlegesen említem az üzletet. (Az üzleti lehetőséget, még ha csak röviden is, de mindig megemlítem) Akik az üzleti lehetőség miatt érdeklődnek ott nyilván fordítva, azaz nagyobb hangsúly az üzletre és kisebb a termékre.

A hosszabb megbeszéléseket ajánlott úgy tervezni, hogy a partner/ek a végén, szabadon kérdezhessenek. Ezen időszak alatt lehetőség van a termékeket megkóstolni. Használjuk ki, hogy a DXN cég egyik fő terméke a ganodermás kávé és kínáljuk bátran. A kávézás közben ugyanúgy feltehetik a kérdéseiket. Sok és sokszor furcsa kérdésük lesz. Ezekre a legjobb tudása szerint az embernek válaszokat kell adni.

Ha mindent jól csinált az ember, akkor kb. 45-60 perc alatt (a kérdések számától függően) minden olyan fontos információt át lehet adni, ami a partner döntéséhez szükséges, valamint a termékek megízlelése is megtörténik.

Nem egyszerű, de nem is nagy ördöngösség. Egy kis gyakorlással nagyon hamar elsajátítható, a mondandónk strukturálása és onnantól fogva nem egy vég nélküli információ áradatot öntünk a partnerünk nyakába, hanem egy célzott információcsomagot.

Amint nála a célzott információcsomag a döntés már a partner kezében van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése