Tegnap arról
írtam, hogy első lépésként információt kell adni. Beszélni sokat lehet a
kávéról, a ganodermáról és az üzletről is, de azért oda kell figyelni a
közlendőnk befogadójának igényeire is.
Eleinte
gyakran követtem el azt a hibát, hogy mindenkinek mindent szerettem volna
elmondani. Nem lehet és nem is kell. A túl sok mondandó során annyi információt
kap az éppen minket hallgató, hogy nagyon hamar elveszti a fonalat és a végére
azt sem tudja miről volt szó.
Az első
lépés tehát, hogy ADJ INFORMÁCIÓT. De mindezek előtt mondhatnám nulladik lépésként:
TERVEZD MEG milyen információt adsz, illetve mindazt mekkora terjedelemben.
Információt
e-mailben könnyű adni, mert ahhoz rendelkezésre állnak már kész profi anyagok a
cégnél. Kapcsolati videók, online prezentációk, stb..
Egy példa a
gyors információadásra online (kattints az órára):
Személyes
találkozások során azonban fel kell készülni rövid és hosszabb
beszélgetésekre is.
A rövid
beszélgetés alatt azt értem, mikor az ember a liftben vagy az utcán találkozik
régi ismerősével. Ezek a szituációk is jól kihasználhatóak egy-két jól
irányzott mondattal. A cél természetesen ez esetben nem egy teljes körű
tájékoztatás, pusztán az, hogy felkeltsem annyira az érdeklődését, hogy
eljöjjön egy teljes körű tájékoztatásra, egy előre megbeszélt időpontban.
A hosszabb
beszélgetések során van lehetőség teljes körű tájékoztatásra. A hosszabbat azért
úgy gondolom, hogy lehetőség szerint ez se legyen hosszabb, mint 30 perc. A
találkozó előtt mindig szoktam monitorozni a partnerem igényeit. Akik jelzik,
őket kizárólag a termék érdekli és az üzlet nem, ott mindig nagyobb súlyt
helyezek a termékek jellemzőire, hatásaira, tapasztalataimra és csak érintőlegesen
említem az üzletet. (Az üzleti lehetőséget, még ha csak röviden is, de mindig
megemlítem) Akik az üzleti lehetőség miatt érdeklődnek ott nyilván fordítva,
azaz nagyobb hangsúly az üzletre és kisebb a termékre.
A hosszabb
megbeszéléseket ajánlott úgy tervezni, hogy a partner/ek a végén, szabadon
kérdezhessenek. Ezen időszak alatt lehetőség van a termékeket megkóstolni. Használjuk
ki, hogy a DXN cég egyik fő terméke a ganodermás kávé és kínáljuk bátran. A
kávézás közben ugyanúgy feltehetik a kérdéseiket. Sok és sokszor furcsa kérdésük
lesz. Ezekre a legjobb tudása szerint az embernek válaszokat kell adni.
Ha mindent
jól csinált az ember, akkor kb. 45-60 perc alatt (a kérdések számától függően)
minden olyan fontos információt át lehet adni, ami a partner döntéséhez
szükséges, valamint a termékek megízlelése is megtörténik.
Nem egyszerű,
de nem is nagy ördöngösség. Egy kis gyakorlással nagyon hamar elsajátítható, a
mondandónk strukturálása és onnantól fogva nem egy vég nélküli információ
áradatot öntünk a partnerünk nyakába, hanem egy célzott információcsomagot.
Amint nála a
célzott információcsomag a döntés már a partner kezében van.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése