Oldalak

2013. október 19., szombat

Előítéletek

A pecsétviaszgomba szárított és feldolgozott színe barna. Mindez a kávéval, kakaóval, de még a teával történő vegyítése során sem okoz észrevehető változás az eredetileg megszokotthoz képest. A cég termékei között azonban számos olyan található ahol a barna szín jelenléte, hát finoman szólva is számomra extrém hatást keltet.

A törzsvásárlói regisztrációt követően csak a kávé érdekelt. Később mikor üzletszerűen kezdtem, na nem kéjelegni hanem foglalkozni a termékekkel, rá kellett jönnöm, hogy szükség van a terméktapasztalatokra, mégpedig a saját magam által megtapasztaltakra. Átnéztem tüzetesen a termékkatalógust és lecseréltem a háztartásomban minden olyan terméket, amit ki tudtam váltani a cég saját termékével. A szappan, a fogkrém és a sampon, mint minden háztartásban, az enyémben is megtalálható volt, így ezekre esett a választás. Akkor még nem sejtettem, hogy extrém meglepetésben lesz részem.

               

Hazaértem és gyorsan kibontottam a szappanokat (2db van egy csomagban), hogy lecseréljem az amúgy is már csak szappanocskának nevezhető aktuálisan használt eredetit. Tetszetős papír dobozából, kiemeltem a gyönyörűen és ízlésesen külön csomagolt szappantestet. Ahogy a ízléses csomagolástól megszabadultam meglepő felfedezést tettem.

A SZAPPAN BARNA VOLT!!!

Nem állítom, hogy bizalomgerjesztő hatást keltett elsőre. A barna színhez sok mindent tudok társítani, de a tisztaságot és a jó illatot semmiképpen. Bátortalanul az orromhoz emeltem, hogy megszagoljam és meglepetésemre, alapvetően semleges szappan jellegű illata volt. A látvány és az illat semmiképpen sem fért össze az addig tapasztaltakkal. A barna színhez valami büdöset társítottam, ez pedig kellemes volt.
Továbbléptem a szín által okozott sokkon és intéztem tovább egyre sokasodó egyéb teendőimet.

Eljött az esti fürdés ideje, gondoltam tovább tesztelem a cég egyéb aznap beszerzett higiéniai termékeit. A hajmosás mellett döntöttem, ami hosszú hajukként nem a kedvenc időtöltéseim egyike. A kádban ülve bevizeztem a hajam és éppen tenyerembe kezdtem nyomni az új szerzeményt, amikor mit látok:

A SAMPON SZÍNE BARNA VOLT!!!

A sampon láttán, felrémlett bennem ifjúkorom jagermeister által megsegített mulatozásaim során tapasztalt képi élmény. A samponnak mondott valami az elegáns fehér flakont elhagyva, tökéletesen megegyezett egy sűrű állagú jagermeisterrel. Meglepő és szokatlan látvány volt. A sampon a használat során azonban első este jól teljesített, habosodott, selymes lettem és az illata is tökéletes volt. (Később még visszatérek a samponhoz)

Gyermekkoromban megtanultam a tévé macitól, hogy fürdés után jön a fogmosás. Követve ezt a hagyományt, felturbánoztam a hajam, majd nekiláttam a fogmosásnak. Gyanútlanul eltávolítottam a fogkrém nyílását lezáró ezüst fóliát majd a fogkefémre nyomtam belőle egy csíkot.

A FOGKRÉM IS BARNA VOLT!!!

Első körben arra gondoltam, nem néztem-e el és valójában DXN-es cipőpasztát vásároltam. Sok dolog eszembe jutott, de egyik társítás sem volt csábító, és egy részét talán még ide se írnám le. Felkészültem és egy hirtelen, de megfontolt mozdulattal a számba helyeztem a fogkefét a rá nyomott bizonytalan eredetű krémmel egyetemben. Elkezdtem mosni a fogam és meglepően tapasztaltam, hogy borsmenta ízű. A színhez sokkal inkább társítottam volna valami kesernyés ízt, de nem az volt. A kellemes mentol íz megnyugtató volt. A fogmosás további kalandok nélkül lezajlott.

A bölcs öreg Dani bácsi 2. számú jó tanácsa: ismerd meg előítéleted tárgyát/személyét, és máris könnyebb lesz leküzdeni előítéleteidet J

Azóta sok idő eltelt. Teljesen megszoktam mára, az elsőre extrémnek tűnő színt, sőt a termékek használata során gyűjtött tapasztalatok oly mértékben meggyőztek, hogy ma már fel sem merül bennem a termék márkaváltás.


2 megjegyzés:

  1. Nohát, akkor itt ragadnám meg a lehetőséget egy apróság tisztázására:
    A barna szín a szappannál, fogkrémnél és samponnál súlyos tervezései hiba, ami nem bocsátható meg semmilyen jóindulattal. Sem a mostani, sem semmilyen más piacnál.
    Most hogy erről már tudok, 2x is meggondolom hogy egyáltalán vásároljak-e egy olyan cégtől aki ilyen jóindulattal viseltetik maga iránt de ennyire nem érdekli a termék arculata és a vásárlók jóérzése.
    szerintem minden jó ízlésű vásárló nevében mondom, hogy tartást és megoldást várnánk el egy cégtől, nem süket dumát, még ha magát a vis Vitalist árulnák, akkor is!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A válasz a "A véleménynyilvánítás szabadsága" című bejegyzésben olvasható.

      Törlés